
Hoe krijg je de aandacht van de recruiter?


‘Office manager is op zoek naar een eigenwijze CEO’. ‘Accountmanager is op zoek naar een markt waar de marges flink onder druk staan.’ ‘Designer is op zoek naar een red dot award.’ ‘Binnendienstmedewerker is op zoek naar veeleisende technische experts.’
In één zin geef jij aan naar wat voor een markt jij op zoek bent. Doordat je aangeeft in welke markt jij wilt werken, stel jij het LinkedIn-netwerk in staat om aan jou te denken. Vervolgens denk je na over twee eigenschappen die bij het omgaan met een eigenwijze CEO, technische experts of flinterdunne marges horen, en die noem je dan ook.’
En wij zijn het met hem eens. Een nieuwe uitdaging, getsie, hoe afgezaagd klinkt dat! Net zoals creatief, gedreven, strategisch, of enthousiast. Dat staat bijna in ieder LinkedIn-profiel.
Overigens is het niet gemakkelijk om een goed LinkedIn profiel of cv te maken. Als wij dat met een client doen zijn we daar vaak meerdere sessies mee bezig.