Select Page

Hoe krijg je de aandacht van de recruiter?

Hoe krijg je de aandacht van de recruiter?
John Koeman schrijft in Intermediair een briljant stuk over hoe je de aandacht van recruiters kunt krijgen, maar ook hoe je ervoor zorgt dat je linkedIn profiel opvalt, of je elevatorpitch lekker bekt.  Hij schrijft: “Recruiters werken tegelijk aan meerdere opdrachten voor verschillende klanten. Grijp hun aandacht door deze tips toe te passen.Ik zie op LinkedIn vaak profielen waarin staat: ‘Op zoek naar een nieuwe uitdaging’. Dan denk ik alleen: ‘Da’s balen!’ Waarom schrijf je niet wat je zoekt?  

‘Office manager is op zoek naar een eigenwijze CEO’. ‘Accountmanager is op zoek naar een markt waar de marges flink onder druk staan.’ ‘Designer is op zoek naar een red dot award.’ ‘Binnendienstmedewerker is op zoek naar veeleisende technische experts.’

In één zin geef jij aan naar wat voor een markt jij op zoek bent. Doordat je aangeeft in welke markt jij wilt werken, stel jij het LinkedIn-netwerk in staat om aan jou te denken. Vervolgens denk je na over twee eigenschappen die bij het omgaan met een eigenwijze CEO, technische experts of flinterdunne marges horen, en die noem je dan ook.’

En wij zijn het met hem eens. Een nieuwe uitdaging, getsie, hoe afgezaagd klinkt dat! Net zoals creatief, gedreven, strategisch, of enthousiast. Dat staat bijna in ieder LinkedIn-profiel.
Overigens is het niet gemakkelijk om een goed LinkedIn profiel of cv te maken. Als wij dat met een client doen zijn we daar vaak meerdere sessies mee bezig.

Klik hier voor het artikel in Intermediair

About The Author

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schrijf je in voor SheNews. Kosteloos

Informatie, tips, nieuws en wetenswaardigheden voor professionele vrouwen.



You have Successfully Subscribed!