Select Page

De week van werkstress

De week van werkstress

Deze week is het de week van de werkstress. Werkgevers worden aangemoedigd om stress-reducerende maatregelen te nemen en op diverse sites kun je testjes doen om te kijken hoeveel last jij zelf van stress hebt. Stress is niet erg. Een beetje stress zo nu en dan is zelfs goed voor je, maar continu stress is slecht voor je kop en lijf.

Nu hoop je natuurlijk dat ik de gouden tip heb om stress te reduceren. Ja, was dat maar waar! Dan zat ik nu heerlijk in een lodge ergens in de natuur, ver weg van alles, te ontstressen, haha. Maar een ding weet ik wél. Continu tegen jezelf zeggen hoe druk je het hebt en dat je gestrest bent, helpt niet. Wat wél helpt, dat weten we uit onderzoek, is de natuur opzoeken, sport en meditatie. En loslaten. Maak je niet zo druk, fouten maken mag. Het hoeft niet altijd perfect. Op het werk niet en thuis niet.

Hoe je dat doet?
Misschien helpt dit. Spreek met jezelf af dat je de komende 6 weken niet meer dan een x-aantal uur per week werkt (binnen- en buitenshuis) en met de kids doet en dat de rest van de tijd ‘jou-tijd’ is. Doe dat maar eens tot het eind van het jaar. Dan word je gedwongen om eens kritisch te kijken naar je prioriteiten. Je wordt gedwongen om keuzes te maken, nee te zeggen, dingen uit te besteden, niet-perfect te doen en los te laten.

Krijg je werkstress door de organisatie waar je werkt, door je leidinggevenden of je collega’s? Probeer dat dan bespreekbaar te maken. Lukt dat niet of werkt dat niet (en geef jezelf dan hooguit twee maanden), zoek dan daarna meteen een nieuwe baan, want dan wordt het écht niet beter.

Succes!

Stress-Pie-Chart-e1483553777844-254x300

Klik hier om het hele artikel 
over werkstress te lezen. 

About The Author

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schrijf je in voor SheNews. Kosteloos

Informatie, tips, nieuws en wetenswaardigheden voor professionele vrouwen.



You have Successfully Subscribed!