Select Page

7 slimme manieren om beter te presteren

7 slimme manieren om beter te presteren

Drie jaar lang maakte de Amerikaanse wetenschapper Morten Hansen werkweken van 90 uur. Hij mocht aan de slag bij de Boston Consulting Group en probeerde zijn gebrek aan ervaring te compenseren door zoveel mogelijk te werken. Toen hij op een dag met zijn neus op de feiten werd gedrukt en zag dat het werk van zijn collega, die om 6 uur gewoon lekker naar huis ging, beter was, was hij geschokt. Op dat moment besloot Hansen onderzoek te doen naar waar het toch aan ligt dat de een zoveel beter presteert dan de ander. Na dit onderzoek onder 5000 managers en medewerkers vatte hij zeven manieren van slim werken samen in zijn boek Great at Work. Deze zeven inzichten zouden ervoor zorgen dat je beter presteert dan je medemens:

  1. Doe minder, maar zorg dat wat je doet een obsessie wordt
    Zorg niet dat je alleen een aantal doelen hebt waar je je op focust, maar dat je hier zo geobsedeerd door raakt dat je er in uitblinkt.
  2. Durf anders te denken
    Richt je werk anders in dan de status quo. Een werkweek van 50 uur is nog productief, maar zodra dat oploopt, neemt het effect van de uren al snel af. Ga slimmer werken. Waarom zou je een presentatie over een presentatie houden? Waarom moeten vergaderingen twee uur duren?
  3. Nieuwe taken onder de knie krijgen door effectieve herhaling
    Hierbij gaat het volgens Hansen niet perse om het aantal uren dat jij in een taak stopt, maar het aantal uren dat ook daadwerkelijk effectief is. De learning loop zou ervoor moeten zorgen dat jij een taak snel onder de knie krijgt door hem op te delen in kleine aanpassingen.
  4. Zorg voor een balans tussen je passie en je doel
    Hoewel het logisch lijkt, wordt er vaak nog een van de twee nagestreefd. Hansen: “Terwijl onze studie aangeeft dat managers en medewerkers die deze twee dingen samenvoegden veel productiever zijn dan mensen die dat niet doen.”
  5. Overtuig met kracht en emotie
    Geef geen saaie presentatie, maar beïnvloed je collega’s met een visualisatie van jouw plannen. Laat ze inzien wat de noodzaak van jouw plan is en speel in op individuele emoties.
  6. Maak vergaderingen effectief
    Kom met nieuwe informatie en zorg dat de aandacht zowel verbaal als non-verbaal bij het gesprek gehouden wordt. ‘Om prestaties te maximaliseren, moeten mensen de kunst van het debatteren onder de knie krijgen. Anders blijf je maar vergaderen rondom hetzelfde doel.’
  7. Je hoeft niet altijd samen te werken
    Samenwerken wordt vaak als het ultieme doel gezien. Toch blijkt te veel samenwerken zonde van je tijd te zijn. Ga alleen samenwerken als er een goede reden voor is, een uitdagend doel en ieder teamlid de prioriteit kent.

 

Klik hier om het hele artikel op MT.nl te lezen.

About The Author

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

magazine for professional women

NIET OVER LIEFDE, MODE, STERREN, ZIEKTES & KIDS

Meld je aan!



Advertentie

Zijbalk ad

Schrijf je in voor SheNews. Kosteloos

Informatie, tips, nieuws en wetenswaardigheden voor professionele vrouwen.



You have Successfully Subscribed!