Select Page

5 tips om jezelf te wapenen tegen stress en burn-outs

5 tips om jezelf te wapenen tegen stress en burn-outs

Iedereen heeft wel eens een periode waarin alles even tegenzit. Hoe je hiermee omgaat, bepaald hoe je hier uitkomt. Na flinke tegenslag kan het zijn dat je met een burn-out of depressie komt te zitten. Hoe kan je dit het best voorkomen? Vergroot je veerkracht! Michael Portzky, schrijver van de collegereeks Psychologie voor Managers, legt uit hoe.

Mensen met een grote veerkracht hebben kenmerken als zelfvertrouwen, doorzettingsvermogen, gevoel van eigen verantwoordelijkheid en een gebalanceerde blik op het leven. Hoewel veerkracht deels in je genen zit, kan je het ook trainen. Naast het feit dat een grote mentale veerkracht je helpt ziektes te voorkomen, zorgt het er ook voor dat jij je ambities waarmaakt. Genoeg reden om gebruik te maken van de volgende vijf tips:

  1. Loop je ergens tegenaan? Pak het actief aan. Analyseer de situatie en ga doelgericht en stapsgewijs te werk om het probleem op te lossen.
  2. Ga op zoek naar afleiding. Wanneer je je focust op het probleem, wordt het alleen maar groter.
  3. Vind begrip bij sociale steun.
  4. Toon je emoties en reageer ze af wanneer nodig.
  5. Stel jezelf gerust met positieve gedachten.

 

Klik hier om het hele artikel op MT.nl te lezen.

About The Author

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schrijf je in voor SheNews. Kosteloos

Informatie, tips, nieuws en wetenswaardigheden voor professionele vrouwen.



You have Successfully Subscribed!