Select Page

3 tips om stress door werkmail tegen te gaan

3 tips om stress door werkmail tegen te gaan

Na een heerlijk weekend kom je op maandagmorgen weer op kantoor en het eerste wat je tegenkomt, is een volle inbox. Voor velen duurt het een aantal uur voordat zij daar weer doorheen zijn. Het is dan ook niet gek dat 32 procent van het kantoorpersoneel stress ervaart met betrekking tot hun werkmail. Dit percentage hangt samen met de hoeveelheid tijd een persoon kwijt is aan het verwerken van de mail. Van de ondervraagden die meer dan twee uur per dag bezig zijn met hun mailbox, ervaart meer dan de helft stress als gevolg.

Wat doe je eraan?
Om stress door je werkmail te voorkomen, moet je zorgen dat jij de baas over je mailbox wordt. Daarom drie tips om die stress tegen te gaan:

  1. Inbox zero
    Zie je mailbox als een grote to do-lijst. Zodra jouw mailbox leeg is, zijn jouw to do’s af.
  2. Kies je momenten
    Wanneer jij je steeds laat afleiden door inkomende mailtjes, gaat jouw productiviteit omlaag. Spreek met jezelf bepaalde momenten af op de dag wanneer jij je mailbox doorspit.
  3. Gebruik chatprogramma’s
    Werk hierin samen aan documenten en stuur gemakkelijk berichten heen en weer. Dit scheelt een hoop kleine onnodige mailtjes.

 

Klik hier om het hele artikel op RTL Z te lezen.

About The Author

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schrijf je in voor SheNews. Kosteloos

Informatie, tips, nieuws en wetenswaardigheden voor professionele vrouwen.



You have Successfully Subscribed!